Projekto ,,Draugiški gyvūnams‘‘ apklausos rezultatai: kokios nuomonės vyrauja viešųjų vietų klausimu?

 

Informacija paruošta Indrės Veličkaitės ir Evelinos Žičkutės iš VšĮ „Gyvūnų gerovės iniciatyvos“, siekiant skatinti žmones saugoti savo augintinius bei rūpintis gyvūnų gerove.

,,Draugiški gyvūnams‘‘ – tai projektas, skirtas kiekvienam šiuolaikiškam ir atsakingam šunų augintojui, norinčiam kuo daugiau laiko praleisti su savo gyvūnu. Įgyvendinant projektą norima surasti kuo daugiau draugiškų gyvūnams vietų Lietuvoje bei pasidalinti atradimais su Jumis. Siekiant tobulinti projektą ,,Draugiški gyvūnams‘‘, parengta apklausa, kurioje dalyvavo 142 respondentai. Didžiąją dalį respondentų sudarė Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Molėtų regionų gyventojai. Trumpai apžvelgsime atliktos apklausos rezultatus ir pasidalinsime keliais įkvepiančiais pavyzdžiais iš užsienio.

Daugiau negu pusė (56,3%) apklaustųjų lankosi viešose vietose su savo augintiniais, 11% respondentų nurodė, jog savo mieste neturi draugiškų gyvūnams vietų (žr. 1 pav.). 32,6% apklaustųjų nurodė, jog nesilanko viešose vietose su savo augintiniais, tačiau toliau apklausoje nurodė, jog norėtų pradėti lankytis.

Respondentai lankomiausia vieta su savo augintiniais įvardijo kavines (46,3%), taip pat populiarūs viešbučiai (13,8%), restoranai (13,1%) bei parduotuvės (10%).

Kalbant apie kavines ir restoranus, verta paminėti, jog pasaulyje daugėja ne tik šunis įsileidžiančių maitinimo įstaigų, bet ir tokių, kuriuose šunys… gyvena. O gal dirba? Prancūzijoje esančioje „Le Waf“ kavinėje kaskart užsukę išvysite penkis nuolatinius gauruotus darbuotojus, ir dar kelis, kurie šiuo metu ieško naujų namų. Po darbo valandų visi draugiškai keliauja į savininkės Ofelijos namus, o kitą rytą vėl pradeda darbą „Le Wafe“.

Apklausoje dalyvavę respondentai beveik vienbalsiai, net 98,4%, nurodė, jog Lietuvai reikia draugiškų gyvūnams vietų (žr. 2 pav.). Taip pat net 96,8% nurodė, kad Lietuvoje trūksta draugiškų gyvūnams vietų (žr. 3 pav.)

Apklaustieji taip pat nurodė, kad labiausiai su savo augintiniu norėtų laisvai lankytis: parduotuvėse, kavinėse, viešbučiuose bei didžiuosiuose prekybos centruose.

Apklausos metu išsiaiškintas svarbus aspektas, kuris galėtų paskatinti kuo daugiau įmonių tapti draugiškomis gyvūnams. Net 91,2% apklaustųjų nurodė, kad įmonės sprendimas tapti draugiška gyvūnams sukurtų / padidintų jų lojalumą įmonei (žr. 4 pav.). Įmonės tapimas draugiška gyvūnams gali padėti ne tik atskleisti atvirą įmonės filosofiją, bet ir prisidėti prie lojalių klientų rato kūrimo.

Gerų pavyzdžių vėlgi galima rasti užsienyje. „Lush Cosmetics“, kosmetikos įmonė, nebandanti savo gaminių su gyvūnais, nediskrimuoja keturkojų ir kaip klientų – į „Lush“ parduotuves galima drąsiai žengti su šunimis. „Tiffany & Co“, garsi juvelyrikos įmonė, žino, kad moterų geriausi draugai – deimantai… ir šunys. Tad nusprendę įsigyti brangų papuošalą, neturėsite ieškoti, kur pririšti brangų draugą. Lygiai tas pats su „Apple“ parduotuvėmis – augintinis gali dalyvauti renkantis naują telefoną.

Nors konkreti parduotuvė, ypač esanti prekybos centre, gali neleisti atsivesti augintinio kartu, tačiau visų minėtų įmonių politika yra draugiška gyvūnams. O „Google“ net leidžia augintinį atsivesti į darbą!

Projekto ,,Draugiški gyvūnams‘‘ nuostabai, 13 respondentų nurodė, jog buvo neįleisti su savo augintiniais net į projekto ,,Draugiški gyvūnams‘‘ lipduku pažymėtas vietas. Tai reiškia, kad kai kurios įstaigos manipuliuoja draugiškos gyvūnams įstaigos statusu.

Apklaustieji nurodė, kad informacijos apie draugiškas gyvūnams vietas dažniausiai ieško internete bei kliaunasi draugų, pažįstamų patirtimi. Svarbu, kad įmonės, tapusios arba žadančios tapti draugiškomis gyvūnams, apie tai paskelbtų savo tinklalapiuose bei prisijungtų prie projekto ,,Draugiški gyvūnams‘‘ sudaryto draugiškų gyvūnams vietų žemėlapio Lietuvoje.

Nuoširdžiai dėkojame dalyvavusiems apklausoje, Jūsų nuomonė mums padeda kurti draugiškesnę gyvūnams Lietuvą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *